Google+

vrijdag 14 februari 2014

Tsjechov. Boek 3.

Het leek zware kost, een boek van Tsjechov, tenminste dat dacht ik toch altijd.

De meeuw is van Tsjechov en in Nederland is daar denk ik een musical van gemaakt, ik ken in elk geval het liedje 'vanmorgen vloog ze nog' (mooi trouwens) maar verder wist ik van niks.

Weeral op het boekenfestijn zag ik voor net geen 2euro een regenboogpocketje 'Kinderverhalen'.


En dan denk je misschien: 'ja kinderverhalen, dat zal natuurlijk geen zware kost zijn' maar hier worden geen verhaaltjes voor kindjes bedoeld maar verhalen over kinderen. Kinderen die in vreselijke omstandigheden leven in een totaal andere tijd. En toch is het geen echt zwaar boek maar vaak zelfs luchtig, al de kleine (erge) dingen verteld met een kwinkslag vaak.
Ik heb het met plezier gelezen in elk geval.
Het doet je sowieso natuurlijk ook wel nadenken over hoe content we mogen zijn met wanneer en waar we zijn geboren en dat kan tenslotte ook eens geen kwaad.



Straks of morgen zal ik jullie ook nog eens laten weten hoe het afgelopen is met het bananenbrood dat op dit moment in de oven staat. Het eerste helemaal zonder suiker. Ik ben benieuwd !


Groetjes van An




Geen opmerkingen:

Een reactie posten