Google+

dinsdag 29 april 2014

Nog wat boeken gelezen


Eerst even een kleine update over mijn dubbeldikke enkel .
Mijn voet is eigenlijk nog even dik, alleen is het gezakt, ik heb nu dikke worstjes van tenen onder m'n opgezwollen voet maar de enkel zelf ziet er al wat normaler uit terug.

Lopen gaat ook steeds beter dus dat komt hopelijk wel op tijd in orde voor Engeland.


Wat lezen betreft, gaat het goed, ik zit voor op schema en heb eigenlijk mijn doel bijgesteld.
Het doel was om net als vorig jaar een boek per maand te lezen, alhoewel ik er dit jaar wel 'minstens' had bijgedacht. Nu hoort 2 boeken per maand ook nog wel bij minstens 1 per maand maar toch wil ik me echt wel proberen te houden aan 2 per maand dus.

Ik heb het nageteld en zit met de trilogie van Tom Lanoye aan 6 boeken waarover ik al geblogd heb, nageteld want ik was dus een beetje de tel al kwijt :).

Ondertussen las ik ook al De Alchemist van Paulo Coelho


De Alchemist (paulo Coelho) 144 P., Paperback
Het gaat over een jonge schaapherder die zijn droom om de wereld te bereizen tot in alle uithoeken probeert te verwezelijken. Het is een sprookjesachtig en avontuurlijk boek met levenslessen en spirituele wijsheden.
Heel speciaal vond ik het en alhoewel ik zelf met deze beschrijving niet echt zou denken dat het mijn genre is, heb ik het toch met heel veel plezier gelezen.


Bij de stapels boeken van mijn vader die ondertussen bij mij thuis liggen, vond ik nog een boek van Tsjechov, Drama op de jacht.
Omdat het verhalenboek dat ik ook dit jaar las van hem me wel bevallen was, wilde ik nu wel een langer verhaal van em lezen. Het is eigenlijk een detectiveverhaal maar tegelijk geeft het weer een beeld van een Rusland van heel lang geleden wat toch best interessant is. Dit is een vertaling van mijn geboortejaar 1963 maar er zijn recentere vertalingen te koop.

Ook dit boek las ik dus met veel plezier.
Geholpen door de omslagfoto en de korte inhoud kies ik toch meestal voor boeken die ik ook echt blijk goed te vinden.
Bij de boeken van mijn vader zat echter ook De Erfenis van Connie Palmen, daar ben ik ook in begonnen, niet omdat het me echt aansprak maar omdat ik benieuwd was naar een boek van haar maar dat viel dus een beetje tegen, ik zit er nog niet ver in en zal het nog wel es terug proberen maar het sleept me niet echt mee.
Hoe zit dat bij jullie? Waarop baseren jullie je om een boek te beginnen lezen?
En valt het ook bij jullie meestal wel mee?


Vorig jaar kocht ik ook een hele stapel boeken voor een halve euro per stuk ongeveer bij de verkoop van afgevoerde boeken van de bibliotheek van Middelkerke.
Eentje daarvan gaat over de muur van Hadrianus in Groot Brittanie, die muur was de meest noordelijke grens van het Romeinse Rijk en er zijn nog steeds delen van die muur bewaard gebleven.
Het lag nog aan zee en ik ben er in begonnen afgelopen weekend, ik ben ondertussen al mijn volgende engelandreis aan het plannen zo leuk is het :)



In elk geval zit ik dus op schema met de boeken, eind april en 8 boeken uit.
Eentje bijna uit, eentje waar ik nog wel verder in zal proberen te lezen en één dat klaarligt om mee op reis te nemen. Dat moet goed gaan ...


Groetjes van An








Geen opmerkingen:

Een reactie posten