Google+

dinsdag 3 juni 2014

ik lijk wel

een bezoeker op mijn eigen blog :)
Zo weinig passeer ik hier nog maar.
Ik ben zonet gaan kijken hoeveel blogs van anderen ik moet lezen nog en dat zijn er 390.
Da's voor later vandaag, heb er weer echt zin in !
Dat komt door het goeie weer denk ik, daar wordt een mens vrolijk van en ik krijg dan dus zin in haaksels blijkbaar. Aan zee is de 2de sloef die ik daar aan het haken ben, in elk geval bijna af. Foto volgt nog volgend weekend als ie af is. Zo ziet de eerste eruit:


Het goeie weer heeft me ook de tuin ingejaagd waar ik weer enkele dingen heb gezaaid.: radijzen, tomaten, rucola, erwten ...
De tomatenplantjes zien er redelijk mooi uit al maar er zijn nog geen bloemetjes te zien.
De radijzen die doen het goed, daar zijn er al enkele van op.
Verder plantte ik een sla met kluit uit de winkel en een klein potje peterselie in een klein wijnkratje en die staan ook mooi, de sla groeit echt mooi door en is lekker.

We hebben wel last van bladluis, vooral de vlinderstruik die nu net bloemen begint te krijgen, heeft er opeens last van. Grrr want ook de tomatenplantjes hebben al wat luisjes op bezoek, ik probeer ze er met de hand nog af te krijgen maar ga een kastje voor lieveheersbeestjes kopen en hopelijk verhuizen die dan naar mijn tuintje om er de luizen op te eten.


Iets wat vooral heel goed groeit bij ons is 'wijnruit' (de rechtse op de foto met kleine gele bloemekes), het zijn 2 grote struiken geworden op 2 jaar tijd gegroeid uit miniplantjes van enkele cm. Deze had ik gekocht omdat ze katten uit de tuin zouden houden, veel heeft het niet gevonden, hun kadootjes vind ik nog altijd evenveel in het gras.
Een week of 2 geleden had ik ineems allerlei vlekken op mijn onderarmen, leek alsof ik tegen een strijkijzer had geleund maar dan echt op heel veel plaatsen, striemen en kleinere vlekken.
Geen idee had ik waar het vandaan kon komen. Op google gezocht naar striemen, rode strepen op armen enz en bij afbeeldingen een foto gevonden van zowat exact hoe mijn armen eruit zien. Zo kwam ik dan op een pagina met uitleg dat je dit van planten kan krijgen, oa van het wijnruit. Ik was een paar dagen voordien in de tuin bezig geweest en had oa het wijnruit opgebonden. Ik stond toen in volle zon en dat heeft dan samen blijkbaar gezorgd voor deze striemen. Gelukkig doet het toaal niks pijn maar mooi is het niet bepaald. Na de zomer gaat de wijnruit er uit denk ik, ik zal dan wel lange mouwen en tuinhandschoenen dragen :p


Ik ga nu gauw al enkele van jullie blogs lezen  en ga proberen vlug terug te komen met nog wat boeken die ik las en wat foto's van Engeland waar we op vakantie waren, er lag hier ook nog ergens een CALdeken ...



Groetjes van An








1 opmerking:

  1. Mooie slof heb je gemaakt!
    Wat naar dat je zo'n uitslag krijgt van die plant, maar gelukkig heb je er niet echt last van. Ik krijg het van de coniferen, maar krijg daar ook enorme jeuk van, terwijl ik het van een andere conifeer niet/veel minder krijg, raar.

    BeantwoordenVerwijderen