Google+

vrijdag 21 juni 2013

Plezante grote-gaten-trui

Een tijdje geleden zag ik ergens een trui met een mooi motiefke in gehaakt.
't motiefke van kortbij

Nu had ik in een map op mijne laptop met allemaal pdf-patroontjes al een hele hoop truien en vesten zitten maar den deze leek me nogal vlug klaar te kunnen geraken omwille van de gaten dus :)

De volgende trui die ik haak mag wel wat langer duren maar die eerste wilde ik nogal rap afkrijgen om een of andere reden. En dat zal wel gaan lukken want dit is het achterpand al :
Het garen is Lammy Casablanca van bij mijne favoriete webwinkel 'Wol Enzo'.
Plezant om mee te haken .
Nog een paar rijtjes en het is af na ongeveer een week. Het voorpand heeft een V-hals met een beetje speciale afwerking dus die gaat waarschijnlijk wat langer duren, vooral omdat ik ga moeten foefelen om dat in mekaar te laten passen allemaal want ik heb een pak minder steken dan in het patroon. Maar ik ben toch al blij met het resultaat tot hiertoe.
Allez tot daarnet toch, want ben op dit moment een beetje viesgezind op mijnen trui, haak ik met het einde van een bol toch maar verder om iets over de helft vast te stellen dat dat toch echt niet genoeg is. Ik trek die rij maar uit want heb liever geen knoopke in 't midden van mijne rug, en begin met een nieuwe bol om dan als ik weer een stuk over de helft zit, te merken dat er in die nieuwe bol toch ook een knoopke zit dus hup weer uittrekken ... grrrr. Kan natuulijk altijd wel es maar niet leuk als je die toer al es had uitgetrokken.



Verder ben ik gisteren en vandaag in een kringloopwinkel gaan snuffelen, die van gisteren kende ik nog niet, 't is nogal een kleintje, hier aan zee zijn er nu 3 die ik ken en 't zijn er allemaal nu niet bepaald grote. Maar toch heb ik een paar dingen gevonden. 
Gisteren vond ik een heel mooi boekje dat eigenlijk niks voor mij is want het gaat over fimo klei waar ik dus niet mee werk maar het was zo'n leuk boekje voor een halve euro dat ik het toch maar kocht, misschien kan ik er later eens iemand een plezier mee doen...
Tussen de kleren daar zag ik ook ineens een ladekastje staan met een etiket op elke schuif, 'naaien', 'kousen' en gelukkig ook 'breien' stond erop. Ikke heel benieuwd die schuif open maar dat viel een beetje tegen: een half bolleke van een raar grijs kleurke, nen dikke bol beige waar ik er zelf al wel 20 ongeveer dezelfde van heb zonder papierke rond dus geen info over welke wol, maar gelukkig ook een volledige bol groene Bravo voor 25centjes

Vandaag vond ik nog een boekje met patroontjes om kleedjes te haken

Nu heb ik niks speciaal met paarden maar vind dit toch wel een mooi patroon:

Nu vind ik af en toe wel es iets in die kringloopwinkels, maar ik ben toch wel een beetje jaloers op de Nederlanders die hun vondsten op hun blog tonen zenne ..

Groetjes van An


4 opmerkingen:

  1. Dat wordt een heel mooie trui, want ik zie een mooi kleurtje, een mooi motief en een heel goed uitziend achterpand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er al heel goed uit, ik ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat de trui heel mooi gaat worden; leuk kleurtje en mooi patroon dus ik ben er eigenlijk wel zeker van haha!
    Toch heb je wel een paar leuke vondsten gedaan zie ik :)

    Liefs *TwinklezCreations

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie trui ben je aan het haken. Ben ook wel benieuwd hoe het er straks uit ziet als het klaar is.

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen