Google+

vrijdag 25 oktober 2013

Wat je kan voorhebben aan zee

Gisteren tegen 15u zijn we aangekomen in Westende.
Best nog aangenaam weer, beetje opgekuist op het balkon want het had blijkbaar redelijk hard gewaaid sinds we hier op 10oktober weggingen.
De vorige keer hadden we namelijk een slaboom ontdekt. Wij kopen meestal sla met nog een aardekluit aan en die gaat dan in een pot en krijgt water zodat we die een tijdje kunnen bijhouden, soms groeit ie dan ook nog wat. Toen we vorige keer kwamen, was het zowat een maand geleden en toch was de slaplant aan het balkon mooi gebleven met een grote doorgeschoten steel in het midden, had ik nog nooit gezien, er kwamen ook kleine gele bloemetjes aan. (slechte foto, sorry)


Deze lag gisteren helemaal omgewaaid en zag er heel haveloos uit, spijtig wel maar ja. Ook was de plantenbak helemaal nat terwijl de aarde als we enkele weken zijn weggeweest meestal redelijk droog staat, veel regenwater waai er meestal niet over de rand dus. Nu dus kleddernat en ook allemaal aarde op de grond. Dus dat opgeruimd en Gh (de vriend) de ruiten gekuist. Verder was er ons niks opgevallen.

Vandaag wilde ik dan een foto nemen van  het nieuwe vest dat ik ben beginnen haken en toen merkte ik nog iets wat de wind heeft aangericht.


Zien jullie het kale tafeltje waar mijn haakwerk opligt. Dat past toch helemaal niet voor iemand die haakt he :). Awel neen, dat vond ik vorig jaar ook al en toen had ik dit gemaakt



In het begin legde ik dat kleedje altijd binnen als we naar Mechelen gingen tot ik het eens vergat, aangezien ik het toen proper en droog terugvond, bleef het dan maar altijd buiten liggen op het tafeltje. Tot nu dus, moet hier serieus gestormd hebben want het is dus echt helemaal weg, er hing maar een klein stukje over de rand van de tafel dus heel erg vast hing het niet maar toch, het balkon is toch wel een beetje beschermd en er zit natuurlijk een balustrade voor. Raar dat ik het gisteren niet zag, want het is echt maar heel erg kaal zo.
Dat wordt dus een volgend projectje, de wibrakleurtjes bij elkaar zoeken en een nieuw kleed haken voor de tafel. Had het toen niet vermeld op mijn blogje maar ik gebruikte een patroon van Karinaandehaak als inspiratie.

Maar om terug te komen op mijn nieuwe vest, het gaat goed vooruit, ik heb de maten wat aangepast omdat het garen iets dunner is en ik met een 4 haak ipv 4,5 zoals bij het patroon. Ik was om zeker te zijn dus begonnen met een Large maar heb dan een keer extra gemeerder bij het schouderstuk tot het aantal steken dat nodig is voor de XL. De lengte is ook simpel aan te passen, gewoon een paar rijtjes extra stokjes haken, er is maar een beperkt deel dan de vest dat volgens een speciale steek is gemaakt en de rest zijn gewoon allemaal stokjes. Mijn schouderstuk is bijna af en dan wordt het verdelen over 3 stukken, het lijf en de 2 mouwen. (de link van drops voor het patroon staat in mijn vorige bericht).

Groetjes van An




Geen opmerkingen:

Een reactie posten