Google+

donderdag 12 juni 2014

Koekjes

Vorig jaar was ik gestopt met cola drinken. Zie oa dit berichtje, dat geeft nogal veel uitleg, allez ge moet da ni allemaal lezen als ge ni wilt, maar misschien helpt het als je ook wil afvallen want het gevolg van geen cola en nog wat andere matregelen was dat ik 9kg kwijt was.

Ondertussen schommelt mijn gewicht terug op een niveau van alweer 4,5 kg aangekomen, dus de helft is er weer bij. Nu ja beter dan met de jojodieten waar ik altijd over hoor. Hoor ja, want ik heb nog nooit een echt dieet gevolgd behalve proberen minder te snoepen 's avonds.
Dat komt vooral door snoepkes (zo van die paarse bollen, tegen een valling (=verkoudheid), allez tegen nen hoest) en door wafelkes enzo van de winkel, allemaal suikerbommen dus.
Onze reis begin mei naar Engeland heeft er ook zeker geen goed aan gedaan. Goh ja, daar moet ik eigenlijk ook nog es over vertellen, 't was daar zo keischoon !

Maar nee ni afdwalen, ik was dus slecht bezig en daar moest verandering in komen, koekskes ging ik bakken, koekskes zonder suiker, koekskes die goed vullen !!

Dus op zoek naar recepten. Nu is er een site waar 'zonder suiker' cursussen worden gegeven, nu ja ik noem da gene cursus maar allez, ge krijgt 10 dagen lang toegang tot elke keer een 'les' met uitleg op die site als ge u inschrijft. Hier is die site. Den uitleg is interessant en er is ook een facebookpagina waar je ook nog linken naar recepten vindt enz.

In elk geval ik vond via die site, dit recept voor havermoutkoekjes.
Ondertussen eet ik ook alle dagen havermoutpap als ontbijt :), met vanalles erbij jammie ... maar daarover ook later meer.


Ze vielen mee die koekskes, ik heb ze nu al regelmatig gebakken en vandaag geëxperimenteerd met een banaan en maar enkele rozijnen ipv de 100gr van het recept en dan ook wat minder vet omdat het deeg anders misschien te vochtig is.
En ook deze zijn keilekker !!


Ook vond ik een recept voor kokoskoekjes met havermout en banaan en die vielen ook best mee, in elk geval voor herhaling vatbaar. Ze zijn supersnel klaar met alleen de genoemde ingrediënten mengen en dan 20 min in de oven.



Smakelijk !


Groetjes van An




1 opmerking:

  1. Bedankt voor de tip. Ik ga het zeker een keer proberen, probeer nl ook op te letten wat ik eet. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen