Google+

woensdag 11 juni 2014

Weer een weekendje aan zee geweest

Vorige vrijdag ging ik normaal gezien dus dochter 2 naar haar werk brengen en daarna naar zee.

Dochter had dus last van haar nek nadat ze een ongeluk had gehad met haar auto, ze had 2 dagen thuis gezeten ermee om te rusten maar woensdag ging ze terug werken. Uiteindelijk ging dit zo slecht dat ze van de dokter de rest van de  week ook nog thuis moest blijven.
Ondertussen is het beter en is ze opnieuw aan het werk deze week.
Maar vorige week moest ik haar dus niet wegbrengen naar haar werk met als gevolg dat ik weer niet tot bij Kristel ben geweest. Vriend vindt sowieso al dat ik te veel garen heb om nog te gaan kopen dus om nu eerst nog te gaan bijkopen zonder dat ik echt weg moest voor we naar zee vertrokkn dat deed ik dan maar niet :).

We gaan tegenwoordig vaak met de trein naar zee, een goeie plek om te lezen voor mij.
Ik begon aan Pride and Prejudice van Jane Austen maar dan wel in het nederlands, Trots en Vooroordeel dus.


Ik had ooit de BBC-reeks gezien op de VRT en herkende nog heel veel ervan.
Het verhaal speelt zich af op het einde van de 18de E en gaat over de dochters Bennet die aan een man moeten geraken. Liefst zo rijk mogelijk om hun toekomst veilig te stellen want ze behoren dan wel tot het 'betere' volk van die tijd maar zijn niet superrijk. Het gaat over een zo totaal andere tijd met andere gewoontes wat betreft sociale omgang en dat maakt het zo leuk om te lezen voor mij.
Een inkijk in een ander leven.
Op de trein terug naar huis dinsdag hoefde ik dan ook al niet meer verder te lezen want het was maandagavond al uit ! Het weer was zo goed dat ik zelfs een paar keer op het strand heb liggen lezen :)

Ook haakte ik het 2de sloefke af. Dat haakwerkje is aan zee gebleven en ook de sloefkes zijn voor daar te dragen bedoeld.




 Alle draadjes zijn nog wel niet ingestopt zoals je rechts kan zien op de foto, blijkbaar niet zo goed verstopt als ik dacht ...
Volgende winter heb ik in elk geval warme voetjes aan zee.


1 van de dagen zal ik nog eens tonen hoe het gaat met mijn CALdekens en wat ik nog meer gelezen heb vorige maand. Ik ben ook aan het bakken geslagen, koekjes zonder suiker dus nog genoeg te bloggen :)


Maar voor nu: Groetjes van An







Geen opmerkingen:

Een reactie posten