Google+

maandag 21 januari 2013

onderdeel muts fototest

Ik wilde al langer een mini-fotostudio maken om een beetje fatsoenlijk spullen voor internetverkoop te kunnen fotograferen en nu dus ook voor de haakspullen.

Gezocht op internet hoe je zoiets kan regelen en ik kwam op een doorschijnende plastiek bak met eventueel onderaan en achteraan een wit papier (of donkerblauw ofzo, wat je zelf wil) en een bouwlamp aan 2 kanten ervan, kwestie van geen schaduwen te hebben.
't Mogen al goei straffe lampen zijn want het is dus de bedoeling van binnen zonder flash te fotograferen.

Nu had ik al een lamp (2de moet ik nog es kopen), een verlengdraad en een plastieken bak klaargezet en vandaag heb ik wat plaats geruimd in de logeerkamer en es even getest met een deel van de muts waar ik aan bezig ben. Meer tijd had ik niet maar morgen ga ik dat eens verder bekijken want er scheelt nog een en ander aan, vooral qua kleuren, donkerblauw ziet er zwart uit en bewerken op de pc helpt niks.

Hier de testfoto in elk geval, zo weten jullie al enigszins iets over de muts voor kleinzoon J.


Groetjes van An

7 opmerkingen:

  1. ben reuze benieuwd of het allemaal gaat lukken, tja die flits met deze dagen het is een ellende

    maar het koppie op de foto maakt alles weer goed dan lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk...ja het valt niet mee in deze tijd van het jaar om bepaalde kleuren goed in beeld te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een vriendin van mij heeft zo een keer een klein fotostudiootje kunnen kopen bij de Xenos.... En dat is voor sieraden te fotograferen en dat ziet er écht goed uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er al goed uit maar een 2de lamp zal het nog iets mooier worden. Je ziet nu namelijk nog veel schaduw en donkere plekken op de foto.
    Ik ben erg benieuwd naar de muts, ziet er nu al zo leuk uit.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil dit wel even volgen want van mooie foto's heb ik nog niet veel kaas gegeten;)
    De muts ziet alvast veelbelovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Pascale, Ja ik ken die dingen en had zo wel graag eentje gehad maar pff dat is het nadeel van in Belgie te wonen, zulke leuke aanbiedingen hebben ze hier niet. Bij jullie waren ze zelfs es in de Aldi of Lidl maar die aanbieding was er hier ook niet. Die dingen zijn ook wle gewoon online te koop maar dan gaan ze naar de 100euro en dat heb ik er niet voor over.

    @Dinah, Vind die schaduw ook vervelend maar ik zou de lamp nog wat hoger en meer in het midden kunnen zetten zolang ik er geen 2de heb. Ik vind vooral de kleur vervelend, was echt een raar effect. Ga het eens proberen met een wit laken onder de bak en dan helemaal rond de omgeving gedrappeerd.

    @Kristel, Ik vind je foto's anders best goed hoor. Zogauw ik nog wat gepruts heb ermee, laat ik het hier weten :).

    BeantwoordenVerwijderen